Hoi joost,
Ik zie het nu pas helaas. Het project staat ook op bmwe21.net
Ik wilde graag de orginele bak houden omdat je anders geen mechanische aandrijving meer hebt voor de kilometer teller. De bakken zijn uitwisselbaar als je de drukgroep incl. vliegwiel en bouten overzet van de M20. Het vliegwiel is ook lichter. Dus vanaf het blok blijft alles zoals het is.
Verder wil ik de M50 op de originele M20 motorsteunen zetten. Daardoor komt de heleboel wat meer naar de uitlaatzijde te hangen en moet het passen om de originele rembekrachtiger te gebruiken.
Het grootste nadeel is dat de pook dan wat naar rechts staat maar dat kan weer opgelost worden de pook steun te veranderen. Wel moet dan de versnellingsbak ophanging achteraan veranderd worden maar dat is ook niet zo moeilijk.
De elektronica vind ik alstiger maar dat is vooral omdat er niet heel veel duidelijke informatie is over de E21.
Heb je ook jou project ergens staan?
Groet,
Ik zie het nu pas helaas. Het project staat ook op bmwe21.net
Ik wilde graag de orginele bak houden omdat je anders geen mechanische aandrijving meer hebt voor de kilometer teller. De bakken zijn uitwisselbaar als je de drukgroep incl. vliegwiel en bouten overzet van de M20. Het vliegwiel is ook lichter. Dus vanaf het blok blijft alles zoals het is.
Verder wil ik de M50 op de originele M20 motorsteunen zetten. Daardoor komt de heleboel wat meer naar de uitlaatzijde te hangen en moet het passen om de originele rembekrachtiger te gebruiken.
Het grootste nadeel is dat de pook dan wat naar rechts staat maar dat kan weer opgelost worden de pook steun te veranderen. Wel moet dan de versnellingsbak ophanging achteraan veranderd worden maar dat is ook niet zo moeilijk.
De elektronica vind ik alstiger maar dat is vooral omdat er niet heel veel duidelijke informatie is over de E21.
Heb je ook jou project ergens staan?
Groet,